Γράφει ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου, Αρχιμ. Γεώργιος (Καψάνης):
Αδελφοί μοναχοί εξ Αγίου Όρους και λαϊκοί αδελφοί εκ του κόσμου μας ερωτούν τί πρέπει να κάνουν με τις νέες κάρτες ασφαλίσεως, οι οποίες φέρουν τον ΑΜΚΑ (Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφαλίσεως).
Διερωτώνται αν πρέπει να τις παραλάβουν ή αν πρέπει να αρνηθούν την παραλαβή τους.
Προβληματίζονται αν ο ΑΜΚΑ περιέχει τον αριθμό-σύμβολο του Αντιχρίστου, το 666, ή έστω αν με την παραλαβή του συμβάλλουν στην ολοκλήρωσι του «ηλεκτρονικού φακελλώματος» που θα διευκολύνη την μελλοντική επιβολή του Χαράγματος του Αντιχρίστου.
Το ζήτημα έχει δύο όψεις, για κάθε μία από τις οποίες έχουν δοθή ικανοποιητικές απαντήσεις από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους κατά τα έτη 1987 και 1997, όταν είχε τεθή το ζήτημα εξ αφορμής του ΕΚΑΜ και της κυρώσεως της Συνθήκης Σένγκεν αντίστοιχα, και οι οποίες ισχύουν διαχρονικά.
Η πρώτη όψις του ζητήματος είναι ότι με τον ΑΜΚΑ πραγματοποιείται μία μορφή «ηλεκτρονικού φακελλώματος». Κάθε φυσικό πρόσωπο συνδέεται με έναν αριθμό που λέγεται ότι θα τον συνοδεύει σε όλη του την ζωή, θα τον χαρακτηρίζει σε όλες τις συναλλαγές, τις δικαιοπραξίες και σε όλες τις σχέσεις του με τις κρατικές υπηρεσίες. Για αυτή την πλευρά του θέματος η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους είχε διακηρύξει:
«Θεωρεί ακόμη η Ιερά Κοινότης εύλογο την ανησυχία πολλών για τις συνέπειες που μπορεί να έχη στην ελευθερία και αξιοπρέπεια του ανθρώπου το ηλεκτρονικό φακέλλωμα» (Ανακοινωθέν ΕΔΙΣ Αυγούστου 1988).
«Το ηλεκτρονικόν αρχείον, του οποίου η δημιουργία εσχάτως προωθείται και με την εξαγγελθείσαν "ενιαίαν κάρταν ασφαλιζομένου", είναι βέβαιον ότι θα ανοίξη την είσοδον εις μίαν πράγματι Νέαν' και εφιαλτικήν εποχήν» (Ανακοίνωσις Ιεράς Κοινότητος, 5/18 Μαρτίου 1993).
«Έχει γίνει πολύς λόγος για το δημοκρατικό έλλειμμα αυτής της σύμβασης [Συνθήκης Σένγκεν] ... Με την Σύμβαση και το Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν διευκολύνεται η παραβίαση του προσωπικού απορρήτου και πλήττεται ουσιαστικά το τεκμήριο της αθωότητος του πολίτη ... Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους οικονομικά ισχυρούς που θα έχουν νόμιμη πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων να τους εκμεταλλεύονται ποικιλοτρόπως» (Ανακοίνωσις Ιεράς Κοινότητος, 11/24 Φεβρουαρίου 1997).
«Μία ενδεχομένη προσπάθεια εφαρμογής της Συμβάσεως του Σένγκεν στη χώρα μας, και μάλιστα με το αναγκαίο επακόλουθό της, την έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και τη χρήση του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.), θα έχη ως φυσική συνέπεια να εύρη η Πολιτεία όλους ανεξαιρέτως τους Αγιορείτες αντιμέτωπους ως "αντιρρησίες συνειδήσεως"»(Ανακοίνωση ΕΔΙΣ 20.5/2.6.1997).
«Διακηρύττουμε άλλη μια φορά ότι το θεμελιώδες καθήκον της ομολογίας της πίστεως, αλλά και η πίστις στα όσα ο Παράκλητος παρέδωσε ως προφητεία στην Χριστιανική Εκκλησία, μας υποχρεώνουν να αρνηθούμε να παραλάβουμε κάθε είδος ηλεκτρονικού δελτίου με ΕΚΑΜ, ως προσβάλλοντος την ελευθερία του προσώπου και την χριστιανική μας συνείδησι» (Ανακοίνωσις ΕΔΙΣ 21.8/3.9.1997).
Οι προδιαγραφές του ΕΚΑΜ είχαν αναγκάσει και καταξιωμένους Γέροντες, όπως ο π. Παΐσιος και ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, να αντιδράσουν με οξύτατο τρόπο. Ο π. Επιφάνιος μάλιστα έγραψε με πολλή αυστηρότητα για τις τότε υπό έκδοσιν νέες ταυτότητες: «ακόμη και αν έχουν μόνον τον ΕΚΑΜ, άνευ διασφαλίσεως των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του πολίτου, θα είπωμεν ΟΧΙ και πάλιν ΟΧΙ και μυριάκις ΟΧΙ εις τα νέα αυτά δελτία, οτιδήποτε και αν πρόκειται να αντιμετωπίσωμεν».
Ο ΕΚΑΜ δεν δόθηκε ποτέ. Προέκυψαν όμως οι νέες κάρτες ασφαλίσεως, οι οποίες φέρουν τον ΑΜΚΑ και μας προβληματίζουν. Αναμφίβολα, αυτός καθεαυτόν ο αριθμός δεν είναι κακός. Κάθε πολιτεία χρησιμοποιεί όλα τα δυνατά μέσα για να υπηρετήση, τους πολίτες της και να τους προφυλάξη από επικίνδυνους κακοποιούς. Θα ήταν παράλογη η απαίτησις να μη χρησιμοποιούνται τα νεώτερα τεχνολογικά μέσα για καλό σκοπό.
Εν τούτοις η σύγχρονη τεχνολογία, ενώ σε μία ευνομούμενη πολιτεία προσφέρει θαυμαστές δυνατότητες εξυπηρετήσεως και προστασίας των πολιτών της, σε τυραννικά καθεστώτα παρέχει τρομακτικές δυνατότητες ελέγχου, παρακολουθήσεως και δυναστεύσεως των ανθρώπων.
Υπό την έννοια αυτή το «ηλεκτρονικό αρχείο», ενώ μπορεί να γίνη ευλογημένο εργαλείο στα χέρια τιμίων ανθρώπων για να υπηρετήσουν έντιμους πολίτες, στα χέρια επίδοξων τυράννων ή σε μη ευνομούμενες πολιτείες μπορεί να λειτουργήση ως επικίνδυνο εργαλείο.
Η εποχή μας δεν είναι η χειρότερη της Ιστορίας, αλλά οπωσδήποτε είναι μία από τις πιο δύσκολες. Τα κοινωνικά προβλήματα, όπως η ανεργία, η λαθρομετανάστευση, η διαφθορά, η αδιαφάνεια, η κατακόρυφη αύξησις της εγκληματικότητος, η παρανομία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής κ.ά. δημιουργούν ανασφάλεια και αμηχανία.
Οι έντιμοι πολίται διερωτώνται αν ο τόπος, στον οποίο μεγάλωσαν και ζουν, στήν Πατρίδα που με θυσίες μαρτύρων και ηρώων θεμελιώθηκαν οι πνευματικές και ηθικές αρχές του ευσεβούς λαού μας και η ελληνορθόδοξος παράδοσίς του, κυβερνάται ακόμη από τον νόμο του Θεού και το ευαγγελικό ήθος ή αν σκοτεινά κέντρα εξουσίας έχουν επιβάλει την επικυριαρχία τους σε όλες τις δομές του κοινωνικού, εθνικού και πνευματικού μας βίου και επαγγέλλωνται ένα αντιευαγγελικό ήθος, το ήθος της Νέας Εποχής του κοσμοκράτορος του σκότους του αιώνος τούτου.
Καθημερινώς διαπιστώνουμε ότι γκρεμίζωνται και τα τελευταία πνευματικά και ηθικά ερείσματα, τα όποία η κοινωνία μας είχε θεμελιώσει με τον φόβο του Θεού και με πολύ πόνο και ήλπιζε ότι θα αποτελέσουν τα στηρίγματα των παιδιών της. Μέσα σε αυτό το κλίμα της αβεβαιότητος, της συγχύσεως και αμοραλισμού κάποιοι επαγγέλλονται και οικοδομούν τον «νέο άνθρωπο», τον άνθρωπο χωρίς πρόσωπο, χωρίς καρδιά, χωρίς ψυχή, χωρίς αγάπη, χωρίς αιώνια προοπτική, τον άνθρωπο που θα είναι ένας αριθμός ανάμεσα στά δισεκατομμύρια των αριθμών. Η αριθμοποίησις του ανθρωπίνου προσώπου, η απροσωποποίησίς του, είναι η ανομολόγητη αγωνία όσων διαθέτουν ακόμη μέσα τους πνευματικές αντιστάσεις.
Η αριθμοποίησις στην κοινωνική ασφάλισι μπορεί να έχη απρόβλεπτες και οδυνηρές συνέπειες για την αξιοπρέπεια των ασθενών και εμπεριστάτων συνανθρώπων μας. Μπορεί να σημάνη το τέλος της χριστιανικής αγάπης, της κοινωνικής αλληλεγγύης, στο όνομα της άνετης και γρήγορης εξυπηρετήσεώς των.
Η ιδιωτικοποίησις των κοινωνικών υπηρεσιών (π.χ. της υγείας) σε ένα περιβάλλον, όπως το διαμορφώνει η παγκοσμιοποίηση, καταργεί το κράτος-πρόνοια. Η φιλανθρωπία στον τομέα της υγείας καθίσταται αδύνατη, καθώς η (απρόσωπη και αριθμοποιημένη πλέον) κοινωνία δεν θα νομιμοποιήται ούτε θα έχη την δυνατότητα να σήκωση, τα έξοδα από τις ανάγκες νοσηλείας και περιθάλψεως αναξιοπαθούντων συνανθρώπων μας.
Η υγεία άλλωστε είναι ευαίσθητο δεδομένο, το οποίο δεν πρέπει να παραχωρηθή στα αδιάκριτα μάτια τρίτων, και μάλιστα αγνώστων και απρόσωπων υπαλλήλων ενός απρόσωπου και ανάλγητου φορέως υγείας.
Δικαίως λοιπόν ανησυχούν για μία τέτοια κατάχρησι του ΑΜΚΑ οι εν τω κόσμω αδελφοί και πρέπει να απαιτήσουν με κάθε δημοκρατικό και νόμιμο τρόπο την διασφάλισι των ατομικών δικαιωμάτων και του απορρήτου της προσωπικής τους ζωής, το οποίο ευθέως καταστρατηγείται με την αριθμοποίησι.
Ο ΑΜΚΑ θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβληθή από την Πολιτεία για τον έλεγχο εκείνων που παρανομούν. Η κοσμική εξουσία κατά τον Απόστολο Παύλο, «ου γαρ εική την μάχαιραν φορεί. Θεού γαρ διάκονος εστίν, έκδικος εις οργήν τω το κακόν πράσσοντι» (Ρωμ. ιγ' 4). Ποτέ όμως δεν θα έπρεπε ο ΑΜΚΑ να χορηγηθή για μία γενικευμένη αριθμοποίησι όλων ανεξαιρέτως των πολιτών, και μάλιστα με την συγκατάθεσί τους.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ (αρχική πηγή δημοσίευσης το εξαιρετικό "Απόψεις για τη Μονή Βατοπαιδίου και όχι μόνο).
Home » ΚΟΙΝΩΝΙΑ » Η κάρτα ΑΜΚΑ και οι απαντήσεις των Αγιορειτών:Ένα χρήσιμο και κατατοπιστικό άρθρο που πρέπει να διαβάσουμε όλοι
Η κάρτα ΑΜΚΑ και οι απαντήσεις των Αγιορειτών:Ένα χρήσιμο και κατατοπιστικό άρθρο που πρέπει να διαβάσουμε όλοι
By Hellas-Orthodoxy • 2:51:00 μ.μ. • ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ • Comments : 6
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Αν φοβόμαστε το «φακέλωμα», μάλλον δεν θα έπρεπε ποτέ οι γονείς να μας δηλώσουν στο δήμο, πότε να μην ασφαλιστούμε στο ΙΚΑ ή αλλού, ποτέ να μην βγάλουμε ΑΦΜ, ταυτότητα ή διαβατήριο ή να ανοίξουμε τραπεζικό λογαριασμό. Και πολλά άλλα. Όλα αυτά δεν μας ακολουθούν για το μεγαλύτερο κομμάτι ή για ολόκληρη τη ζωή μας; Σε άλλα κράτη, όπου υφίσταται εδώ και χρόνια ή δεκαετίες το σύστημα του μητρώου κοινωνικής ασφάλισης, δεν βλέπω να έχει έρθει ο Αντίχριστος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον αριθμό 666, δεν καταλαβαίνω την ανησυχία. Κάθε μέρα, σχεδόν όλοι μας χρησιμοποιούμε υπηρεσίες (ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, τηλεόραση, ταχυδρομείο, τράπεζα, δημόσιες υπηρεσίες) που στηρίζονται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό σε ηλεκτρονικά συστήματα. Σε αυτά τα συστήματα, με τον τεράστιο όγκο δεδομένων που επεξεργάζονται, είναι δεδομένο ότι αρκετές φορές θα εμφανίζεται κάπου αυτή η ακολουθία ψηφίων, είτε σε αύξοντες αριθμούς είτε σε μορφές που δεν τις βλέπει ποτέ άνθρωπος (π.χ. βάσεις δεδομένων). Εκεί γιατί δεν ενοχλεί αυτούς που ενοχλεί; Δεν τους ανησυχεί ότι κάπου μέσα στο «διαβολικό» κατασκεύασμα μπορεί να παραμονεύει το 666, ίσως και σε χιλιάδες αντίγραφα; Δεν θα έπρεπε αμέσως να τραβήξουν και να τα κάψουν όλα; Και όποιο βιβλίο έχουν στο νοικοκυριό τους το οποίο στον ISBN περιέχει τον αριθμό, να το πετάξουν; Να ελέγξουν βέβαια και όλα τα barcode, καθώς και να ανοίξουν οποιαδήποτε ηλεκτρονική και ηλεκτρική συσκευή - ενδέχεται σε κάποιο εξάρτημα ή πλαστικό τμήμα της να είναι τυπωμένος ο αριθμός αυτός.
Νομιζω πως δεν εχει σχεση η περιπτωση του ΑΜΚΑ με τα "παλια" φακελωματα:πλεον χρησιμοποιειται υπερσυγχρονη τεχνολογια,ενω τα τσιπακια εχουν...νομιμοποιηθει!Κι οσον αφορα το 666,παρολο που η Αποκαλυψη ειναι σαφης,πρεπει να μας προβληματιζει και το ΓΙΑΤΙ να ειναι αναγκαιο αυτο το φακελωμα και κυριως,ΠΟΙΟΙ ειναι αυτοι που το ελεγχουν και κατευθυνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΡΙΖΑ & ΣΤΡΑΤΟΣ -26Aug'09
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=gD7Pipwm98U
Αγαπητέ φίλε, η συνέχεια του εμπεριστατωμένου άρθρου του π.Γεωργίου Καψάνη, αποκαλύπτει και το πιο ενδιαφέρον για εμάς τους Ορθοδόξους: ο ΑΜΚΑ δεν έχει καμία σχέση με το 666 ούτε και με το πάλαι ποτέ ΕΚΑΜ. Μάλιστα ο π. Γεώργιος εύστοχα επισημαίνει: "Εάν ο ΑΜΚΑ είχε τον αριθμό του Αντιχρίστου, δεν έπρεπε να τον δεχθή κανείς Ορθόδοξος Χριστιανός. Ο ΑΜΚΑ όμως είναι ένας αριθμός πού τυπώνεται στην κάρτα ασφαλίσεως με τον γραμμωτό κωδικό CODE 39, ο οποίος δεν σχετίζεται με τον αριθμό 666 και πολύ περισσότερο δεν είναι ο δυσώνυμος αυτός αριθμός. Τουλάχιστον στο σημείο αυτό η Πολιτεία σεβάσθηκε την ευαισθησία του ορθοδόξου λαού μας και δεν περιέλαβε στον ΑΜΚΑ τις προδιαγραφές του ΕΚΑΜ. Εάν συσχετίζουμε τον ΑΜΚΑ με τον αριθμό 666 και δημιουργούμε πανικό, επειδή δήθεν κάθε μορφή γραμμωτού κωδικού εμπεριέχει τον αριθμό του Αντιχρίστου, υπερβάλλουμε και δεν οικοδομούμε κανένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ποιμαντική πάντως άποψι θα ήταν άκαιρο να ζητήσουμε από τον καθέκαστα συνάνθρωπο μας, ο οποίος έχει λόγους να κινηθή μέσα στην σύγχρονη κοινωνία (θέματα υγείας, παιδείας, μετακινήσεως, δοσοληψιών κ.λπ.) χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, να μη τον παράλαβη και να μπη σε δοκιμασίες".
Καλό είναι λοιπόν να μην πλανώμεθα από τους πλανεμένους ψευδοπροφήτες που βλέπουν παντού "φαντάσματα" και μπαμπούλες, αλλά να είμαστε ευήκοοι και υπάκουοι προς την Αγία Ορθόδοξο Εκκλησία μας. Αυτή μόνο κατέχει την Αλήθεια, και Αυτήν θα φωτίσει ο Θεός προς οικοδομήν και προστασία του Χριστεπωνύμου Πληρώματος, όταν έλθει το πλήρωμα του χρόνου για την εκπλήρωση των εσχατολογικών προφητειών. Ας μην ρίχνουμε άλλο νερό στο μύλο των Σχισματικών "παλαιοημερολογιτών" και άλλων παραεκκλησιαστικών οργανώσεων που λειτουργούν ανεξάρτητα ή και κόντρα στην Εκκλησία και σπείρουν τον πανικό, βασιζόμενοι στην άγνοια και την αφέλεια των πολλών, για να κερδίσουν οπαδούς!
Πρόκληση Μουσουλμάνων Βουλευτών. Τι λέει ο Γ.Α.Π.;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=mG4ECGsNazo
Η Γνώμη για το θέμα, μέσα από τα δικά μου βιώματα, επειδή βγήκε μεγάλη και πιστεύω αξίζει να ακουστεί, την έβγαλα στο blog μου και δίνεται εδώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://area51gr.blogspot.com/2009/08/blog-post_6094.html