Προετοιμασία και όχι ασυδοσία, πριν την νηστεία!


Πολλο χριστιανο τς ποχς μας περιφρονον τ νηστεία. Κι ατ τ κάνουν πειδ χουν μάθει στν λιστικ τρόπο ζως. χουν τν ασθηση τι ζωή μας χει περιορισμένο χρονικ ρίζοντα. Σύνθημα τος εναι ατ τν ρχαίων Στωϊκν φιλοσόφων: «Φάγωμεν, πίωμεν, αριον γρ ποθνήσκωμεν».
 
Δν πιστεύουν τι πάρχει άλλη ζωή. Ερωνεύονται κάθε τί τ κκλησιαστικό. Ερωνεύονται σους πηγαίνουν κκλησία, σους κάνουν τ σταυρό τους, σους φέρνουν ερέα στ σπίτι τους, δί δ κοροϊδεύουν σους νηστεύουν.
Άλλοι βέβαια κάνουν κάτι άλλο. Λένε: φο π αριο ρχίζει αστηρ νηστεία, σήμερα ς μεθύσω. Τοτο μως, λέει γιος Βασίλειος, δν εναι ρθό. Γιατί δν μπορε ν μπε νηστεία κα προσευχ σ μία ψυχ πο λερώθηκε πρν π τ μέθη. Θες δν ποδέχεται στς ερς αλς το Παραδείσου τος μέθυσους λλ τος γκρατες κα νηστευτάς.
Πράγματι! Πς μπορε ν λογιστε νηστεία σ᾿ ναν χριστιαν πο μυρίζει κρασ π τν προηγούμενη μέρα κατ τν ποία πινε; λλωστε, λοι γνωρίζουμε τι μέθη εναι πάθος πο δύσκολα θεραπεύεται. πομένως κα στς μέρες τς νηστείας νδέχεται ν μεθύσεις.
π. Παλος, μως, λέει τι «μέθυσοι δν θ κληρονομήσουν τν βασιλεία το Θεο» (Α Κορ. 6,10).
τσι, σημειώνει Μ. Βασίλειος, ν ρχεσαι μεθυσμένος στ νηστεία ποι τ φελος; Πράγματι! νθρωπος πολλς φορς δν γνωρίζει τί ζητ. Θέλει κα μ τ Χριστ ν εναι κα τ παιχνίδια το διαβόλου ν παίζει. Θέλει δηλαδ κα ν ζε κοσμικά, λλ παραλλήλως ν νηστεύει, σο μπορε-πως λέει-, ν κκλησιάζεται, ν κοινων τν χράντων Μυστηρίων. Τοτο μως εναι διανόητο γιατί δν μπορομε ν δουλεύουμε δυ κυρίους. Συμμαχία μ ποιοδήποτε τρόπο μ τν χθρό μας διάβολο δν κάνουμε.
Γι᾿ ατ νηστεία μας πρέπει ν εναι καθαρά, ποβάλλοντας π πάνω μας τ πάθος τς μέθης.
 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Δημοσίευση σχολίου

ΩΦΕΛΙΜΑ

ΓΕΡΟΝΤΕΣ

ΘΑΥΜΑΤΑ

 
Copyright © ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Designed by OddThemes | Distributed By Blogger Templates20