Πάντοτε σήμαινε και σημαίνει να γνωρίζεις με ένα μεταλογικό και ωστόσο
απόλυτα βέβαιο τρόπο που ονομάζεται πίστη, πως ο Χριστός είναι η Ζωή
κάθε ζωής, πως είναι η Ζωή η ίδια και επομένως η ζωή μου. «Εν αυτώ ζωή
ην και η ζωή ην τον φως των ανθρώπων». Όλες οι χριστιανικές διδασκαλίες
-για την Ενσάρκωση, τη Λύτρωση, τον Εξιλασμό- είναι συνέπειες,
εξηγήσεις, αλλά όχι η «αιτία» αυτής της πίστης. Μονάχα όταν πιστεύουμε
στο Χριστό όλες αυτές οι διαβεβαιώσεις βλέπουμε να «έχουνε πέραση» και
να «στέκουνε». Η ίδια η πίστη δεν είναι αποδοχή τούτης ή εκείνης της
«πρότασης» για το Χριστό, αλλά αποδοχή του ίδιου του Χριστού ως Ζωής και
του φωτός της ζωής. «Και η ζωή εφανερώθη και εωράκαμεν, και
μαρτυρούμεν και απαγγέλομεν υμίν την ζωήν την αιώνιον, ήτις ην προς τον
πατέρα, και εφανερώθη ημίν».
Με αυτή τη σημασία η χριστιανική
πίστη είναι ριζικά διαφορετική από τη «θρησκευτική» πίστη. Η αφετηρία
της δεν είναι η πίστη, είναι η αγάπη. Καθαυτή και από μοναχή της κάθε
πίστη είναι μερική, αποσπασματική, ευκολοράγιστη. «Εκ μέρους
γιγνώσκομεν, και εκ μέρους προφητεύομεν… είτε δε προφητείαι,
καταργηθήσονται. Είτε γλώσσαι, παύσονται. Είτε γνώσις, καταργηθήσεται».
Μονάχα η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. Και αν το να αγαπώ κάποιον σημαίνει
πως αυτός γίνηκε η ζωή μου ή μάλλον πως γίνηκε το «περιεχόμενο» της ζωής
μου, το να αγαπώ το Χριστό σημαίνει πως Τον κατέχω ως τη Ζωή της ζωής
μου».
Αλ. Σμέμαν, «Για να ζήσει ο κόσμος»
agiabarbarapatras.blogspot.gr
agiabarbarapatras.blogspot.gr
Δημοσίευση σχολίου