Γεροντας Ιερωνυμος: «Οι αγιοι τα βιωναν αυτα που εγραφαν και εδιδασκαν»

 

[…] Έπειτα ο Γέροντας στράφηκε προς τον άλλο επισκέπτη του:

– Πώς είσαι; Πώς πηγαίνει η πνευματική Ζωή;

– Δόξα τω Θεώ, Γέροντα, προσπαθώ. Τελευταία μου ανέθεσαν να κηρύττω και δεν ξέρω τι να κάνω. Εσείς τι με συμβουλεύετε;

– Να σε πω. Εάν η ζωή σου είναι τέτοια, ώστε να συμφωνεί με όσα διδάσκεις και να είσαι παράδειγμα, ν’ αναλάβεις. Οι άγιοι τα βίωναν αυτά που έγραφαν και εδίδασκαν. Κι όσοι γράφουν ή ομιλούν διά τους αγίους πατέρας, πρέπει να έχουν ανάλογη ζωή. Το κήρυγμα είναι καλό. Δεν φοβάται τόσο την βροντή του ουρανού ο λαγός, όσο φοβάται ο διάβολος το κήρυγμα των αποστόλων.

Να διδάσκεις όμως μόνο ό,τι πράττεις ο ίδιος.

Εάν δεν δοκιμάσεις την ζάχαρη, μπορείς να πεις πόσο γλυκιά είναι; Ασφαλώς όχι. Φρόντισε να μελετάς πολύ. Κι οποιοδήποτε πνευματικό βιβλίο διαβάζεις, να σκέπτεσαι: «Εγώ το πράττω αυτό;»

Εάν δεν το πράττεις, τίποτε δεν σε ωφελεί η γνώσις. Η θεολογία δεν σπουδάζεται, βιούται. Είσαι Θεολόγος; Γράμματα ξεύρεις. Φόβον Θεού δεν έχεις; Μόνον τέχνην έμαθες. Υπάρχουν θεολόγοι που έχουν μεν λόγον αλλά δεν έχουν Θεόν. Να διαβάζεις οπωσδήποτε, έστω και μία σελίδα την ημέρα, τους λόγους του αββά Ισαάκ του Σύρου. Μετά το Ευαγγέλιον θα σου είναι οδηγός. Και όταν τελειώσεις το βιβλίο ολόκληρο, να το αρχίσεις πάλι από την αρχή.

– Άλλο πνευματικό βιβλίο, τι να διαβάζω, Γέροντα;

– Αββά Ισαάκ.

– Εντάξει, μου είπατε για τον αββά Ισαάκ. Άλλο βιβλίο έχετε να μου συστήσετε;

– Αββά Ισαάκ. Εγώ δεν τον χορταίνω τον ευλογημένο. Αν μπορούσα να εφαρμόσω έστω και το δέκα τα εκατό απ’ όσα γράφει, θα ήμουν ευχαριστημένος. Τις άλλες ήλθεν ένας ιεροκήρυξ από την Αθήνα κι’ όταν είδε το βιβλίο που έχω (ο Γέροντας είχε τους λόγους του αββά Ισαάκ σε μετάφραση, που είχε κάνει ο μοναχός Καλλίνικος Παντοκρατορινός) μου είπε: «Αυτό δεν είναι καλό, είναι μετάφραση, δεν αποδίδει όπως το πρωτότυπο».

Και του απάντησα: «Ας καταλάβω καλά κι ας εφαρμόσω αυτά που αποδίδει αυτό και δεν θέλω περισσότερα».

Απόσπασμα από το βιβλίο του Πέτρου Μπότση, «Γέροντας Ιερώνυμος, ο Ησυχαστής της Αίγινας», Αθήνα 1999.

(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)

Πηγή: pemptousia.gr

https://www.orthodoxianewsagency.gr/pneymatika-apospasmata/gerontas-ieronymos-oi-agioi-ta-vionan-ayta-pou-egrafan-kai-edidaskan/

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Δημοσίευση σχολίου

ΩΦΕΛΙΜΑ

ΓΕΡΟΝΤΕΣ

ΘΑΥΜΑΤΑ

 
Copyright © ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Designed by OddThemes | Distributed By Blogger Templates20